Vit chokladtryffel

Vit chokladtryffel

Vit chokladtryffel
ca 30 kulor

200 g vit blockchoklad*
1 dl vispgrädde
ca 1 droppe pepparmintolja
2 msk florsocker
2 msk vaniljsocker

Gör så här:
Hacka blockchokladen. Koka upp grädden, låt koka ca 1 min.
Ta kastrullen från värmen, rör ner chokladen så att den blandas med grädden.
Smaksätt med pepparmintolja. Låt stå ca 30 min.
Rör tryffeln blank och slät.
Täck över och ställ in i kylen ca 1 timme.
Forma små kulor av tryffeln, rulla i florsocker blandat med vaniljsocker.
Förvara i  kylskåp. Tål ej att stå framme allt för länge.

*Odense har den godaste!

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh, gudars himmel! Vad har du gjort? Nu kommer jag att måste prova de tryfflarna ju! Jag älskar chokladtryffel, och vit choklad är bättre än, ja, du vet... =)

2006-11-01 @ 13:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback